• בלוג
  • תוכנית וובינרים לחודשים הקרובים

תוכנית וובינרים לחודשים הקרובים

04/03/2022

קוראים וותיקים כבר יודעים שבכל יום חמישי הראשון של החודש אני מעביר בזום וובינר על נושא טכנולוגי מעניין. הבוקר סגרתי את התוכנית לשלושת החודשים הקרובים והנה מה שצפוי לנו:

1. אפריל - היכרות עם Solid.JS

לפני כמה ימים כתבתי פה על סוליד, שהיתה בשבילי אהבה ממבט ראשון. האג'נדה של סוליד מזכירה לי את הדברים שאהבתי בריאקט - והיא לתת למפתחים כלי עבודה טובים ולא להגיד לך יותר מדי איך צריך לקודד.

סוליד היא פריימוורק ריאקטיבית בדומה ל Vue, אבל יש בה הרבה פחות תחביר חדש. מפתחי ריאקט יצליחו להיות יעילים בסוליד תוך זמן מאוד קצר.

בוובינר נראה מה מיוחד ב Solid.JS לעומת ריאקט (ולעומת Vue), וכמובן נבנה פרויקט ודוגמאות קוד כדי להמחיש כל אחת מהנקודות. בפרט אני מתכנן:

  1. להציג סטארטר לתוכנית Solid.JS

  2. להבין את ההבדל בין הריאקטיביות של סוליד ל Virtual DOM של ריאקט.

  3. לבנות קומפוננטות ולחבר ביניהן.

לפרטים נוספים והרשמה לוובינר זה מוזמנים לבקר בדף הוובינר בקישור https://www.tocode.co.il/workshops/116.

2. מאי - תכנות מבוזר עם Rabbit MQ

יום חמישי הראשון של מאי הוא יום העצמאות ולכן הזזתי את הוובינר לשבוע השני של החודש.

לגבי הנושא - שלושת תורי ההודעות שיצא לי לעבוד איתם הם ZeroMQ ו Kafka. מתוכם קפקא הוא כנראה המפורסם והמתוחכם מכולם, זירו עדיין מצליח לבלבל אותי ורביט נשאר הבחירה שלי בפרויקטים בהם יש לי בחירה.

בוובינר ארצה להראות מספר תבניות לתכנות מבוזר באמצעות תור הודעות, ותור ההודעות להדגמת המושגים יהיה רביט. רשמתי בתוכנית שאני רוצה לדבר על שלושת התבניות:

  1. תהליך מרכזי שמוציא משימות לתהליך רקע.

  2. קבוצה של סרביסים שכל אחד מהם צריך להגיב אחרת לאירוע.

  3. טיפול באירוע בתוך מספר סרביסים לפי סדר קבוע.

אם אתם מכירים Node.JS ועושים את הצעדים הראשונים (או השניים) בעולם התכנות המבוזר, וובינר זה אמור להיות מאוד מעניין עבורכם. לפרטים נוספים והרשמה בקרו בדף הוובינר בקישור https://www.tocode.co.il/workshops/115.

3. יוני - ניהול משתמשים ב Auth0

ובחודש יוני רציתי להמשיך עם הנושא של תכנות מבוזר והפעם לעבור על נושא של הזדהות וניהול משתמשים. הפרוטוקולים OAuth ו Open ID Connect הם הדרך המקובלת לנהל משתמשים במערכת מבוזרת. הם קצת קשים ללמידה כי יש בהם המון מושגים וטיפול במקרים ותהליכי עבודה מגוונים.

בוובינר אסביר את התהליכים המרכזיים ש OAuth מטפל בהם, אראה ספציפית איך עובד Single Sign On, איך מנהלים הרשאות ואיך צריכים להתנהג קוד צד לקוח וקוד צד שרת במערכת מבוזרת הכוללת הגדרת משתמשים.

את כל ההדגמות אני אראה עם שירות Auth0 שהוא שירות ניהול משתמשים ידידותי למפתחים. קוד צד שרת יוצג ב Node.JS וקוד צד לקוח ב React. אם אתם מכירים את הטכנולוגיות ועובדים על מערכת מבוזרת (או רוצים לעבוד על אחת) שווה להצטרף. פרטים והרשמה בקישור https://www.tocode.co.il/workshops/114.

הקלטות של וובינרים עולות לאתר כמה ימים אחרי האירוע לדף הקלטות מוובינרים ודוגמאות הקוד זמינות בגיטהאב בקישור:

https://github.com/tocodeil/webinar-live-demos

מקווה לראותכם, ינון