• בלוג
  • 6 קישורים שיעזרו לכם ללמוד ביטויים רגולריים

6 קישורים שיעזרו לכם ללמוד ביטויים רגולריים

פוסט זה כולל טיפ קצר על כלי עבודה בסביבת Linux. בשביל ללמוד יותר על עבודה בסביבת Linux ו Unix אני ממליץ לכם לבדוק את קורס Linux שיש לנו כאן באתר. הקורס כולל מעל 50 שיעורי וידאו והמון תרגול מעשי ומתאים גם למתחילים.
 

חבר סקרן שאל השבוע האם יש לי טיפים למי שרוצה ללמוד ביטויים רגולריים בצורה יותר רצינית, מעבר להעתקה של כמה סימנים מהתיעוד. את הרשימה אני רוצה לשתף גם אתכם הקוראים, היא כוללת 6 קישורים ברמת קושי עולה.

נתחיל עם מוטיבציה והיכרות כללית עם הרעיונות של ביטויים רגולריים בפוסט שכתבתי בנושא שנקרא ״המדריך הפשוט לביטויים רגולריים״. הוא כתוב בעברית פשוטה, כולל דוגמאות קוד תכל׳סיות ויעזור לכם להבין את העקרונות ולהתחיל לכתוב ביטויים ממש בדקות הקרובות.

מי שאוהב גם הסברי וידאו מוזמן לצפות בהרצאה מאוד מפורטת של Lea Verou בנושא שם היא מסבירה את הרעיון של ביטויים רגולריים מההתחלה עם דוגמאות מפורטות (כ-50 דקות וידאו). הנה הקישור:
https://www.youtube.com/watch?v=EkluES9Rvak

עכשיו אתם כבר מוכנים לתרגל קצת. האתר Regex One מציע אוסף תרגילים בהם עליכם לכתוב ביטוי רגולרי שמתאים לביטויים מסוימים ולא מתאים לאחרים. יש שם 24 תרגילים אינטרקטיביים ברמת קושי עולה ועם הסבר ליד כל תרגיל ופידבק מיידי מה הצלחתם ומה לא. מומלץ:
http://regexone.com/

ומי שמרגיש שרוצה תרגול נוסף ויותר מאתגר מוזמן לגלוש לדף תרגילים שאני כתבתי על ביטויים רגולריים. הפעם לא אינטרקטיבי אבל שוב קצת יותר מאתגר אז אולי זה משתלם:
http://ynonperek.com/courses/basic-perl/re-ex.html

האתר הבא ברשימה מציע מסך ניסוי בזמן אמת שם אתם כותבים ביטוי רגולרי וטקסט ורואים האם הטקסט מתאים לביטוי, ובנוסף מגיע עם אוסף של דוגמאות מוסברות לביטויים נפוצים:
http://www.regexr.com/

לסיום הרצאה מוקלטת של Damian Conway המעולה בה תלמדו על הקרביים של ביטויים רגולריים ומנועי החיפוש השונים:
http://www.infoq.com/presentations/regex