• בלוג
  • 4 סיבות להתחיל תואר אקדמי דווקא עכשיו

4 סיבות להתחיל תואר אקדמי דווקא עכשיו

הבעיה עם תקרת הזכוכית היא השקיפות שלה: מתכנתים מוצלחים לא מעלים בדעתם שהעדר תואר אקדמי יכול לעכב את ההתפתחות המקצועית שלהם. בעוד שתואר אקדמי אינו הדרך הטובה ביותר להכנס לשוק העבודה, בשלב מסוים כשאתם כבר בשוק תואר הוא מקפצה הכרחית להמשך ההתקדמות שלכם מהסיבות הבאות:

1. לאנשים אכפת

אני בטוח שגם אתה שומע כל היום מנהלים, מגייסים ומתכנתים אחרים שמספרים שמה שחשוב אצלם בחברה זה מה אתה יודע לעשות ולא איזה השכלה יש לך. הם אגב מאמינים בזה, ועדיין כמעט בכל פעם שאני פוגש אנשים חדשים בהקשר מקצועי (וזה קורה די הרבה בתור פרילאנס) עולה כבדרך אגב שאלת הלימודים. וזה אפילו לא משהו ששואלים לפני שמתחילים לעבוד אתי, אלא על הדרך, אחרי שכבר סגרו את החוזה והתחלנו לעבוד ולהתיידד.

לאנשים אכפת אם יש לך השכלה אקדמאית, וגם איפה למדת.

וגם אם זה לא קריטריון בקבלה לעבודה, זה משפיע על איך מסתכלים עליך במהלך העבודה. זה משפיע על אפשרויות הקידום והרושם שאתה יוצר. זאת הסיבה שאני לא חושב שתואר יעזור לך להתקבל לעבודה הראשונה- שם המיומנות הרבה יותר חשובה, אבל בעבודה השניה, השלישית או העשירית, כשכל המועמדים האחרים גם כן מגיעים באותה רמת מיומנות, חשיבות התואר מתחזקת.

אם אתה מרגיש שהעבודות שמציעים לך דומות מאוד לעבודות שכבר עשית, כדאי להתחיל ללמוד.

2. ללימוד עצמו יש ערך

תואר הוא לא רק תעודה, אלא המסלול שאתה עובר בדרך אליה. המסלול הזה נותן מעט מאוד ערך פרקטי: בתואר של שלוש שנים אני למדתי לתכנת ב Scheme, ב C וב C++. החוקרים שמלמדים באוניברסיטה לרוב לא מעורים בתעשייה ולכן נושאי הלימוד נראים לפעמים לא רלוונטים למישהו שרוצה להשתלב בתעשייה.

אבל מה אם כבר השתלבת בתעשייה?

אם אתה כבר יודע לכתוב קוד אז הקורסים התיאורטיים הם בדיוק מה שחסר, והם בדיוק מה שלא תלמד לעולם תוך כדי עשייה. שלוש שנים של לימודים הם הרבה זמן, וכשלא צריך ללמוד שם תכנות אפשר להתמקד בהיבטים תיאורטיים ומאוד מעניינים של המקצוע, שלא נחשפים אליהם ביום יום.

אם אתה מרגיש שהקוד שאתה כותב דומה מאוד לקוד שכתבת אתמול, כדאי להתחיל ללמוד.

3. כי עם הזמן זה רק יהיה יותר קשה

אני עבדתי מעט מאוד במהלך הלימודים. בשנה הראשונה כלל לא ובשנתיים שלאחר מכן במשרה חלקית כ-10 שעות בשבוע. חברים שלמדו אתי עבדו גם כן בין 10 ל 20 שעות שבועיות, מה שנקרא משרת סטודנט.
עם השנים אנשים פחות להוטים לספוג ירידה כזו במשכורת, גם אם זו ירידה זמנית. לכן רוב הסטודנטים הם בגילאי 20-30. בשלב מסוים אנשים כבר נשארים עם מה שהם יודעים.

אם אתה יכול לספוג ירידה במשכורת ועבודה במשרה חלקית בשלוש השנים הקרובות, כדאי לנצל את ההזדמנות.

4. כי החברים מהלימודים מהווים רשת קשרים מקצועית שאין לה תחליף

בארץ הקטנה שלנו שני המקומות בהם הייטקיסטים רוכשים את רוב הקשרים העסקיים שלהם הם הצבא והאוניברסיטה. זה לא צריך להפתיע אתכם שאנשים פותחים סטארט-אפים עם חברים שהיו אתם בצבא או בלימודים, שהאנשים הראשונים שתרצה לגייס לסטארט-אפ שלך כשתפתח הם החברים מהצבא או הלימודים וכן הלאה.

אם שירתת ביחידה טכנולוגית בצבא אתה יודע על מה אני מדבר כאן, ואם לא שירתת אז הלימודים הם ממש הזדמנות שאסור לך להחמיץ. עם השנים כל הסטודנטים שילמדו אתך במחזור ישתלבו בתעשיית ההייטק המקומית. כשמחקרים מראים שאנשים מוצאים עבודה הכי טוב בשיטת ״חבר מביא חבר״, מאיפה אתה חושב שכל החברים האלה מגיעים?

לימודים אקדמיים אינם הדרך הכי טובה למצוא את העבודה הראשונה, אבל הם בהחלט הדרך הטובה ביותר למצוא את העבודות הבאות. הזמן הכי טוב להתחיל ללמוד הוא דווקא היום, אחרי שכבר התחלת לעבוד.