• בלוג
  • געגועים לטכנולוגיות משעממות

געגועים לטכנולוגיות משעממות

28/05/2018

אני זוכר שריילס היתה מעניינת. אי-שם לפני קצת יותר מעשר שנים אנשים לחשו אחד לשני ליד פינות הקפה: כבר התחלת ללמוד ריילס? ראית איזה פריימוורק מטורף זה?

אבל מאז קרו שני דברים: הראשון שריילס התחילה לעבוד הרבה יותר טוב. אני מתכוון שטויות שהיו קיימות בפריימוורק ב 2007 הן עכשיו בקושי צל של זיכרון רחוק. רעיון הזוי אחד כזה שאני זוכר היה הבחירה ליצור באופן אוטומטי ומובלע את המיפוי בין URL לבין פונקציה שמטפלת בו (מה שנקרא טבלת הניתוב או Routes). זה יצר המון בעיות אבטחה בגלל מתכנתים שלא שמו לב שפונקציה פנימית שלהם חשופה לעולם החיצון. גם מנגנון ה ORM השתפר פלאים וכמובן היכולת לשלב את Rails עם ספריות אחרות.

הדבר השני הוא שספריות קוד שאינן ריילס, כולל בשפות אחרות, התחילו להעתיק את היכולות החדשניות שריילס הביאה לשולחן. ספריית Django של פייתון, הספריה sails.js של node וכמובן play ב Java. ריילס נהיה משעמם כי החדשנות שלו ניצחה והוא הפך מספריה לתפיסת עולם.

וכן גם הטכנולוגיה המדליקה שאתה עובד איתה עכשיו תהפוך למשעממת בעתיד (או שתיעלם לגמרי מהעולם), גם אם בדרך היא תשתנה ותעבור הרבה מאוד טלטלות. לכן כשאתה בא לבחור טכנולוגיה לפרויקט הבא אולי עדיף להתחיל עם משהו משעמם. זה עובד וימשיך לעבוד גם עוד עשר שנים.