• בלוג
  • חדש בבלוג: ערוץ טלגרם

חדש בבלוג: ערוץ טלגרם

22/02/2019

אחרי מספר חודשים שערוץ הטלגרם פועל באופן מחתרתי חשבתי שהגיע הזמן לשתף. חוץ מזה אם אתם מהבודדים שכבר קוראים את זה דרך הטלגרם, תשמחו לשמוע על כמה שיפורים במנגנון.

כתובת הערוץ החדש ישן היא:

@tocodeil

אם הכל ילך כמו שצריך אז החל מהיום כל בוקר בשמונה תופיע שם גירסת טקסט של הפוסט היומי במלואו. אני חושב שאפשר לשתול שם גם קטעי קוד ולכן כשאני אכתוב דוגמאות קוד בפוסטים הן יופיעו שם עם הצבעים והכל. הנה לדוגמא הקוד מהבוט ששולף את הפוסט החדש ומדפיס אותו לערוץ:

  def publish_daily_post_content do
    href = App.Tocode.daily_post_url <> "/md"
    headers = []
    options = [hackney: [pool: :default]]

    {:ok, response} = HTTPoison.get(href, headers, options)
    Nadia.send_message("@tocodeil", response.body, parse_mode: "Markdown")
  end

לפני שפותחים את השמפניה כמה דברים שעדיין לא עשיתי:

  1. הבוט לא שומר שבת ולכן אם מפריע לכם לקבל הודעות בשבתות וחגים בבוקר או שלא אוהבים את השעה או כל דבר כזה אני מצטער תצטרכו לכתוב בוט לעצמכם (או לשלוח Pull Request כי הבוט שלי בקוד פתוח).

  2. טלגרם די נוקשים לגבי תחביר המארקדאון שהם מאפשרים, לכן סיכוי טוב שלפחות בהתחלה אני לא אצליח לכתוב גירסת מארקדאון שעוברת אותם ופוסטים לא יתפרסמו בערוץ. זה חבל אבל עם הזמן אני מקווה להשתפר (או למצוא וולידטור זהה לזה שלהם שיתחבר לאימקס).

  3. השינוי הכי גדול מבחינת מי שקורא דרך הערוץ הוא שמעכשיו לא תצטרכו יותר לצאת מטלגרם כדי לקרוא את התוכן, והפוסט יופיע במלואו בערוץ בכל בוקר.

הבוט שמפעיל את הערוץ כתוב באליקסיר והקוד שלו זמין בגיטהאב בשבילכם - מוזמנים ללמוד, לשנות וגם לשלוח Pull Requests. זה הקישור:

https://github.com/ynonp/tocode_bot