• בלוג
  • האינטרנט הוא מקום מסוכן

האינטרנט הוא מקום מסוכן

05/11/2019

כשאנחנו באים ללמוד משהו חדש יש לנו המון שאלות, ואני ממש מתכוון ה-מ-ו-ן. הכל נראה לא ברור ואין לנו מושג מה חשוב ומה לא חשוב, אז אנחנו רוצים להבין הכל (שזה כמובן לא אפשרי). מה שיותר גרוע זה שאנחנו גם לא יודעים עדיין מה צריך לשאול, כי אין לנו את המילים הנכונות.

לקח לי היום מעל שעה למצוא איך לכתוב קוד Clojure שמחולק על פני מספר קבצים. בדרך הגעתי לאינספור לינקים ומאמרים על המון דברים מרתקים ב Clojure, שכולם היו מסובכים מדי או לא רלוונטים למקרה שלי. רק לצורך השוואה למצוא דבר דומה ב Python היה לוקח לי מספר שניות.

ההבדל הוא שאת Python אני מכיר טוב ולכן יודע בדיוק מה לחפש כדי להגיע לתוצאה הנכונה, ואת Clojure התחלתי ללמוד לפני יומיים וכל המילים שאני משתמש בהן בחיפושים מקבלות משמעות אחרת כשעוברים לעולם החדש.

וכאן אנחנו מגיעים לחשיבות של לימוד מסודר, ולדעתי בלי קשר לסגנון הלימוד שלכם. אם אתם אוהבים לראות את הכל מסודר מההתחלה שווה לקחת קורס או לקרוא ספר לפני שמתחילים לכתוב שורת קוד אחת. אבל, גם אם אתם כמוני ואוהבים קודם לכתוב קוד ורק אחר כך להבין - עדיין מאוד משתלם לפתוח ספר או לקחת קורס אחרי שמצליחים לכתוב את הקוד. הסיבה היא שהאינטרנט הוא מקום מסוכן כשמחפשים דברים בלי להבין, והתשובות שמצאתי אפילו אחרי שעה של חיפוש הן כנראה לא הטובות ביותר. והכי גרוע, עם הידע (או יותר נכון בלי הידע) שיש לי היום - גם החיפוש הבא ייקח את אותו הזמן.

רק בלימוד מסודר ומעמיק על העקרונות והתיאוריה של השפה או הטכנולוגיה נוכל לקבל את המושגים הנכונים שיעזרו לנו להיות יעילים ולכתוב קוד נכון בעבודה האמיתית.