• בלוג
  • מה בכל זאת כן עובד ב Zoom

מה בכל זאת כן עובד ב Zoom

30/09/2020

בעקבות פוסט שהעליתי לפני כמה ימים נגד הדרכות בזום לא מעט אנשים מיהרו להגיב שלא הכל רע בזום וזו דווקא אחלה פלטפורמה. והאמת שהם צודקים בהרבה מקרים זום היא אחלה תוכנה. אני מנוי משלם ומאוד מרוצה של זום עוד הרבה לפני הקורונה וכנראה אמשיך הרבה אחרי. הבעיה היא לא בזום אלא בשימוש לא נכון שאנשים עושים בה.

אז בשביל שלא נצא עם הרגשה שלילית הנה כמה דברים שעובדים לי ממש טוב בזום ושווה גם לכם לנסות:

1. פגישות סינכרון (מה שנקרא Stand Up Meeting)

כשיום עבודה מתחיל בעשר דקות זום בהשתתפות כל חברי הצוות לתזכורות חשובות ועדכונים אנחנו יודעים שיום העבודה הזה הולך להיות הרבה יותר ממוקד, במיוחד כשהצוות מבוזר. אין מה לעשות קשה מאוד לקיים שיגרת עבודה וסינכרון כשאנחנו רחוקים אחד מהשני, והעובדה שיש מקום שבו כולם מסתכלים עליך ומקשיבים לך עוזרת לאנשים להתרכז בדברים החשובים.

חשוב לשים לב בפגישות כאלה לקצר, להיות ממוקדים ולשלוח אג'נדה ברורה לפני הפגישה. כשפגישת סינכרון מתארכת מעבר ל 10-15 דקות זה כבר מתחיל לשעמם ולבזבז את הזמן של כולם.

2. עבודה בקבוצות קטנות להשגת תוצרים ברורים

אם אני צריך לשבת לכתוב פיצ'ר עם עוד חבר זום יכול להיות כלי עבודה מדהים. אני משאיר את הזום פתוח, כל אחד עובד על החלק שלו וכשצריך לדבר שולחים פינג לצד השני ועולים לשיחת Voice.

בזכות IDEs בענן אנחנו יכולים לעבוד על אותה סביבת פיתוח ממש ואותו הקוד, וכך אני יכול לראות את העבודה של החבר או החברה בזמן שהם מקלידים ולשאול שאלות כשמשהו נראה לי מוזר. שעתיים של עבודה כזו בשיתוף פעולה, שרוב הזמן נמצאים ב Mute אבל כן מדברים כשצריך, או בפורמט של Pair Programming יכולות להיות מאוד פרודוקטיביות - הרבה יותר מאשר אם אני צריך לשלוח כל פעם שאלה בסלאק ולחכות לתשובה כתובה.

3. מפגשי סינון ומכירה או וובינרים לקבוצה הומוגנית

וובינרים שמתחילים ב 100 משתתפים ומסתיימים עם 10 משתתפים פעילים הם בעיניי מעולים, כי הם עוזרים לאותם עשרה אנשים שבאמת מתעניינים במוצר שלך להבין שיש פה משהו מעניין. הוובינרים האלה מעניינים כי הם עוברים ב Live ולכן הרבה אנשים נרשמים, וכן 90% מהאנשים עוזבים באמצע או פשוט מפסיקים להקשיב בשלב מסוים.

הוובינרים האלה עובדים לא בגלל שהמרצה מצליחה להתאים את עצמה לקהל (זה לא אפשרי בפורמט של זום), אלא דווקא בגלל שהיא לא עושה את זה. וכן, השתתפתי גם בוובינרים שהיו מבוססי Q&A וגם הם תמיד הגיעו לאותו מקום: מרצה שבאה להעביר מסר מסוים ובוחרת את השאלות שמתחברות לאג'נדה שלה, וקהל שמאוד שמח לקבל את המסר הזה.

אם הצלחתם לסיים וובינר עם 10 משתתפים פעילים רוב הסיכויים שה 10 האלה גם ימשיכו לקנות את המוצר שלכם. וככל שאתם מעלים את האחוזים כך מצבכם טוב יותר.

כאן בטוקוד העברתי המון וובינרים (לימודיים לא מכירתיים) בשיטה זו ואתם יכולים לראות את ההקלטות בדף הקלטות מוובינרים. חלק מההקלטות ידברו אליכם, חלק יהיו לכם מהירים מדי וחלק איטיים מדי. וזה הגיוני. המטרה היא לספר סיפור ואם הסיפור מדבר אליכם מה טוב.

4. מפגשי תרגול כשכולם באותו קצב

עולם חדש וגדול שזום פתחה בתקופה האחרונה הוא העולם של מפגשי תרגול בו כולם מתקדמים באותו קצב: שיעורי ריקוד בזום, אימוני ספורט בזום, שיעורי בישול או קיטנת מדעים. המשותף לכולם הוא שהמרצה מראה משהו ואז כולם חוזרים על זה. המרצה יכולה להסתכל איך כל אחד מבצע ולתקן טעויות בזמן אמת (תלוי בגודל הקבוצה ובמרצה כמובן).

מפגשים כאלה הם הרבה הרבה יותר כיפיים מלנסות לבשל לפי הוראות ביוטיוב: כשאתה מבשל בזום ומפשל בתחילת המתכון יהיה מי שיתקן אותך בזמן אמת ולא תצטרך לחכות שהעוגה תצא שטוחה מהתנור בשביל להבין את הבעיה.

גם תרגול שפות יכול לעבוד בזום, אם המרצה מוכן להעביר את המיקרופון בסבב ולהקשיב לכל אחד מדבר, או אם עובדים בשיטה של משחקי חברה ושאלונים (למשל חידוני אוצר מילים) זה גם אחלה כי אפשר לקבל אווירה של משחק או תחרות וכך יש יותר חשק להתאמן.