• בלוג
  • איפה מוצאים זמן?

איפה מוצאים זמן?

אין לי זמן היא ההתנגדות הכי נפוצה של המוח לכל יוזמה חדשה שאפשר לדמיין. כל פעם לפני שאני רוצה להתחיל ללמוד משהו חדש אני נתקע על ההתנגדות הזאת ואני בטוח שאני לא היחיד. היא באה בכל כך הרבה גוונים ותמיד תמיד מחזירה אותך לנקודת ההתחלה ״בשביל מה להתחיל בכלל אם ממילא לא אצליח להתמיד ולהגיע לשינוי שאני רוצה?״.

לא משנה כמה פעמים ביום אדע שצריך לעשות ספורט, או שזה רק חודשיים-שלושה קשים עד שנכנסים לכושר ואחרי זה הכל זורם, אני יודע בדיוק מה המשמעות של החודשיים-שלושה הקשים האלה וכמה קשה למצוא זמן לעשות משהו שאתה לא הכי רוצה. מספיק להסתכל על רשימת הדברים שאני "צריך" לעשות ודוחה כבר שבועות בשביל להשתכנע שיש המון דברים בחיים שאין לי זמן אליהם.

השינוי מגיע כשמסתכלים על הדברים שכן יש זמן אליהם. על הזמן שישבתי לקרוא ספר או לראות סידרה, על החצי שעה שקראתי שטויות ב ynet או בפייסבוק וכמובן על הזמן שהצלחתי למצוא בשביל לכתוב. אחרי שלומדים להסתכל על כל הדברים שכן מספיקים ביום גם נקודת המבט משתנה ואיתה ההבנה שאין לי בעיה של זמן. יש לי בעיה של סדרי עדיפויות.

אבל אם אתם חושבים שלשנות סדרי עדיפויות זה דבר פשוט כנראה אף פעם לא פגשתם בן אדם אמיתי. בני אדם הם לא רובוטים, ואנחנו יכולים עד מחר לדעת מה חשוב ומה לא חשוב ובכל זאת להמשיך לעשות הפוך. ואז עוד להתעצבן בסוף היום ולא להבין לאן הזמן בורח.

הדרך לשנות סדרי עדיפויות היא קשה ודורשת בדרך כלל גם שינוי חיצוני בנוסף לשינוי הפנימי. ליצור לעצמנו סביבה שבה סדרי העדיפויות החדשים יהיו קלים יותר ויראו נכונים יותר. זאת הסיבה שהרבה יותר קל ללמוד טכנולוגיה חדשה כשנכנסים לעבוד על פרויקט בטכנולוגיה זו. אופציות נוספות יהיו למצוא חברים שעובדים בטכנולוגיה הזו, להתחיל לשמוע יותר פודקסטים עליה, להתנדב ללמד מישהו אחר את הטכנולוגיה ובקיצור להקיף את עצמכם באותה טכנולוגיה חדשה. לאט לאט סדרי העדיפויות ישתנו ויהיה לכם הרבה יותר קל למצוא זמן להשקיע בלימוד.

ואם אתם רוצים עזרה ביצירת הסביבה שבה יהיה לכם קל יותר ללמוד - תשמחו לשמוע שזה בדיוק מה שאנחנו עושים ב Developer Bootcamps כאן באתר. מסלול הלימוד ב Bootcamp מיועד למתכנתים עסוקים מהתעשיה, מבוסס על השקעה של שעה ביום בממוצע ויוצר עבורכם סביבת עבודה שבה ללמוד ולהתקדם יהיה הדבר הקל שתרצו לעשות. למידע על הקורסים הבאים שיפתחו בקרו אותנו בדפי הקורסים:

קורס Python במסלול Developer Bootcamp

קוד React במסלול Developer Bootcamp