• בלוג
  • חדש באתר: קורס git

חדש באתר: קורס git

פוסט זה כולל טיפ קצר על כלי עבודה בסביבת Linux. בשביל ללמוד יותר על עבודה בסביבת Linux ו Unix אני ממליץ לכם לבדוק את קורס Linux שיש לנו כאן באתר. הקורס כולל מעל 50 שיעורי וידאו והמון תרגול מעשי ומתאים גם למתחילים.
 

שמעתי על גיט לראשונה ב 2009 כשאחד החברים לעבודה נכנס למשרד בפנים קורנות לספר שהוא ראה את האור, והאור הזה מתחיל בגימל. אני לא אחד שעף על טכנולוגיות חדשות אז אמרתי לו שנדבר עוד שבועיים כשיעבור לו. אני נשאר עם SVN.

תשע שנים אחרי ועדיין לא עבר לו, וגם אני כבר מזמן מכור.

גיט עשתה שינוי משמעותי קודם כל בזמינות של כלי ניהול גירסאות. לפני שגיט היתה פופולרית מתכנתים רבים הסתבכו עם התקנה של SVN או CVS והעדיפו לוותר על ניהול גירסאות לחלוטין בפרויקטים קטנים. בהיותה מערכת מבוזרת וקלה להתקנה גיט איפשרה לכל אחד לשלב מנגנון ניהול גירסאות גם בפרויקטים הקטנים ביותר.

אבל את היופי האמיתי של גיט מוצאים בפרויקטים גדולים: בזכות היותה מערכת מבוזרת היא מאפשרת לאלפי מתכנתים ברחבי העולם לשתף פעולה בפרויקטים גם בלי ניהול מרכזי. כיום כל עולם הקוד הפתוח כבר מתנהל בגיט וגם פיתוחים רבים בקוד סגור עוברים לשם.

מתכנתים רבים מגיעים ללמוד גיט ומחפשים איך לבצע בגיט את ה-3 פקודות שהם מכירים ממערכת ניהול הגירסאות הקודמת שלהם או דרך Tutorials של "למד את עצמך גיט בעשרים דקות". זה עובד אבל רק חלקית. כשאתם לומדים תוך כדי עבודה ומדלגים על הבסיס התיאורטי וה Best Practices יהיו דברים חשובים שתחמיצו ויהיו דברים שוליים שתקחו יותר מדי ללב.

בוובינר שהעברתי לא מזמן על גיט עלו מספר שאלות מרתקות שהזכירו לי כמה חשובה ההבנה של הכלי בשביל להבין את הפקודות ומתי להשתמש בכל אחת.

בקורס הזה החלטתי לקחת גישה שונה ממה שרוב הקורסים בנושא git לוקחים: במקום ללמד אתכם כמה שיותר מהר איך להסתדר עם הכלי אני רוצה ללמד אתכם כמה שיותר לאט איך להבין את הכלי. אני רוצה לתת לכם את הכלים להבין מצבים מסובכים ולהיות מסוגלים לצאת מהם בלי לעשות נזק ולהבין את שיטות העבודה המקובלות כך שתוכלו לבחור דרך שמתאימה לכם ולפרויקט שלכם.

התוצאה היא קורס גיט מקיף שמתחיל מההתחלה ובונה לאט את ההיכרות עם הפקודות השונות והיכולות השונות של הכלי. זה הקורס שאם הייתי מתחיל ללמוד גיט ממנו היו נחסכות לי הרבה טעויות והרבה תיסכולים.

אני בטוח שתהנו מהקורס ומקווה שתבחרו להצטרף. אם אתם מנויים לאתר יכולים כבר עכשיו להיכנס ולראות את התכנים. אם לא יכולים להצטרף כמנויים או לרכוש רק קורס זה בתשלום חד-פעמי. זה הקישור לקורס עם הסילבוס המלא וכפתור הצטרפות:

https://www.tocode.co.il/bundles/git

נתראה שם, ינון