• בלוג
  • הזמנה לוובינר: זריז על אקספרס

הזמנה לוובינר: זריז על אקספרס

פוסט זה כולל טיפ קצר בנושא פיתוח Front End. אם אתם רוצים ללמוד יותר לעומק על פיתוח Front End מהבסיס ועד הנושאים המתקדמים תשמחו לשמוע שבניתי קורס וידאו מקיף בנושא זה הכולל מעל 50 שיעורי וידאו והמון תרגול מעשי.
למידע נוסף והצטרפות לקורס בקרו בדף קורס Front End באתר.
 

הספריה Express של Node.js היא הדרך האהובה על מתכנתי Front End רבים לכתוב קוד צד שרת, וזה לא סתם. בהיותה ספריית Node אקספרס מאפשרת לשתף המון קוד בין צד השרת לצד הלקוח, כולל שילוב מאוד קל של Server Side Rendering בפריימוורקס שתומכות בזה.

אבל אקספרס היא הרבה יותר מדרך לכתוב קוד צד שרת ב JavaScript. תפיסת העולם האסינכרונית של אקספרס אומרת שקל לכתוב שרתים מאוד מהירים. תפיסת העולם המינימליסטית של הספריה אומרת שברוב המקרים קל לכתוב קוד שיגדל בצורה אופקית (כלומר שאפשר יהיה בקלות להוסיף מכונות וכך להתמודד עם עומסים).

ויש גם אתגרים כמובן- עבודה אסינכרונית כתפיסת עולם עלולה להוביל לקוד עמוס ב Callbacks שיהיה קשה לקרוא אותו. המבנה של Middlewares מציע גמישות רבה אך יכול גם לבלבל אם לא מבינים אותו עד הסוף.

ביום חמישי אני הולך להעביר שעה בשידור חי על פיתוח קוד צד-שרת באמצעות Express ו Node.JS. הוובינר מתאים גם למתכנתי Front End שאף פעם לא כתבו קוד צד שרת, גם למתכנתים שכתבו בסביבות אחרות מ Express, ואני חושב שגם אם כתבתם קצת באקספרס עדיין שווה לכם לבוא כי תוכלו לחזק את הידע. התוכנית להתחיל מההתחלה של אקספרס ולבנות פרויקט יחד אתכם מאפס ודרכו לדבר על:

  1. מבנה פרויקט, כולל הפרדה בין לוגיקה עסקית לקוד ממשק Web.

  2. איך לפתח נכון קוד אסינכרוני באמצעות Promises.

  3. מהם Express Middlewares, למה צריך אותם ואיך הם עוזרים לנו לכתוב קוד נקי יותר בפרויקטים שלנו.

השתתפות בחינם אבל דורשת רישום מראש בקישור: https://www.tocode.co.il/workshops/56

הקלטה תהיה זמינה למנויי האתר יום-יומיים אחרי הוובינר. אם אתם באים כדאי להתקין לפני את Node כדי שתוכלו לכתוב יחד איתי את הקוד ולשאול שאלות רלוונטיות.

נתראה בחמישי, ינון