חדש באתר: קהילת מתכנתים

פוסט זה כולל טיפ קצר על כלי עבודה בסביבת Linux. בשביל ללמוד יותר על עבודה בסביבת Linux ו Unix אני ממליץ לכם לבדוק את קורס Linux שיש לנו כאן באתר. הקורס כולל מעל 50 שיעורי וידאו והמון תרגול מעשי ומתאים גם למתחילים.
 

אחרי הרבה זמן של התלבטויות ובחינה של כל מיני טכנולוגיות הצלחתי לחבר פורום. הבקצרה זה שמעכשיו אם יש לכם משתמש באתר אתם יכולים ללחוץ למעלה על הקישור "פורום" ולהגיע לפורום שלנו, לפרסם שם שאלות ולשתף דברים שמעניינים אתכם.

1. בשביל מה

אני אוהב אימייל. ולכן תקופה ארוכה כל פעם שמישהו שאל אותי שאלה או מישהי שאלה איך בכלל לשאול שאלות תמיד ביקשתי מכולם לשלוח לי מייל.

הבעיה שלא כולם אוהבים אימייל.

חלק מכם חיים עם תיבת מייל עמוסה, ולא בטוח שתראו בכלל את התשובה שלי (או שהיא תבוא לכם בזמן נוח).

חלק מכם מרגישים שמייל זה אישי מידי ולא בא לכם להטריד בשאלות טכניות שם.

וחלק מכם גם היה רוצה לשתף יותר אנשים בדברים מדליקים שכתבתם, ולשלוח מייל רק אליי אולי לא מרגיש מספיק מלהיב.

החל מאתמול כל תלמיד באתר יכול ללחוץ על הקישור "פורום" מהתפריט ולהגיע למערכת הפורומים, שכבר יודעת לקחת את הפרטים שלכם מאתר tocode. הפורומים מחולקים לקטגוריות לפי הקורסים, וכרגע כל הקטגוריות פתוחות לכל המשתמשים. אפשר לשאול שאלות, לפרסם רעיונות חדשים או באמת כל מה שבא לכם. עם הזמן נראה איך זה יעבוד ולפי בקשות שלכם אוסיף עוד יכולות.

2. הטכנולוגיה

המערכת היא התקנה של Discourse שזו מערכת פורומים בקוד פתוח שפיתח Jeff Atwood (כן אותו ג'ף אטווד מסטאק אוברפלו).

דיסקורס כתובה ב Rails בצד השרת וב Ember בצד הלקוח, ויש לה API מעולה כך שקיימות אפשרויות רבות לאינטגרציה. יש גם תמיכה מובנית ב Single Sign On, בזכותה קיבלנו את החיבור למשתמשים שכבר יש לנו באתר כאן.

השיקולים לבחירה בדיסקורס היו תמיכה מעולה בעברית, קוד פתוח ו API מצוין.

3. מה מתוכנן להמשך

ברמה הטכנית אני מתכנן לחזק את האינטגרציה עם tocode כך שכל שיעור באתר יהפוך אוטומטית להודעה בפורום ואז מתוך tocode יוצגו כל התגובות על הודעה זו (כלומר על השיעור). זה ייתן סוג של מערכת דיונים לכל שיעור. חשבתי על כפתור קטן בצד שבלחיצה עליו תיפתח מגירה עם כל התגובות.

ברמת השימוש צריך לראות איך תיעזרו בפורום ובאיזו מידה תפרסמו שם שאלות ודעות. מדי פעם אני מתכנן להעלות לשם כל מיני טיפים ואתגרים כדי שיהיה מעניין. הנה הראשון: https://forum.tocode.co.il/t/topic/17

הפורום בשבילכם כדי שיהיה מקום לשאול שאלות בקלות וגם לראות שאלות ודברים שמעניינים את הגולשים האחרים. מקווה שתהנו ממנו.